Figueres celebrarà la diada de Sant Jordi amb una desena d’activitats culturals durant tres dies
Més d’un centenar de parades de roses i llibres participaran a la Fira de Sant Jordi a la Rambla el 23 d’abril.
L’Ajuntament de Figueres, amb la participació del teixit associatiu de la ciutat, ha organitzat durant tres dies – 21, 22 i 23 d’abril – una desena d’activitats culturals per celebrar la Diada de Sant Jordi, des de propostes teatrals i musicals, fins a concursos de llengua o lectura de poemes i recitals.
Per la Diada de Sant Jordi, el 23 d’abril, com ja és tradició, la Rambla de Figueres acollirà durant tot el dia 108 parades de llibreries, floristeries, escriptors i entitats de la ciutat – que es trobaran repartides per part central de la Rambla i laterals – on es podran comprar llibres i roses. L’horari de venda serà de 9 del matí a 8 del vespre. Durant la diada, la major part d’activitats es concentraran a la placeta baixa de la Rambla, on també hi haurà ubicada una parada de llibres de l’Ajuntament amb venda de volums i col·leccions d’edició municipal.
A les 11 del matí, a la placeta baixa de la Rambla, tindrà lloc l’Hora del conte Sant Jordi i altres llegendes populars catalanes, a càrrec deJoan Boher. A continuació, a les 12 h, hi haurà audició de sardanes a la plaça de l’Ajuntament amb la Cobla Foment del Montgrí. A les 17.30 h, la Jove Orquestra Versatile de l’Escola de Música del Casino Menestral Figuerenc oferirà un concert a la placeta baixa de la Rambla. Tot seguit, a les 18 h, el Teatre Municipal El Jardí acollirà l’obra Infàmia, escrita i dirigida per Pere Riera, interpretada per Emma Vilarasau, Jordi Bosch, Mar Ulldemolins i Francesc Ferrer. Mitja hora més tard, a les 18.30 h, tindrà lloc la lectura de poemes d’arreu del món A tota veu.
A les portes de Sant Jordi, el 21 d’abril, se celebrarà la 5ª Revetlla de Sant Jordi a la Biblioteca Fages de Climent, que reunirà una vuitantena d’autors i autores locals que han publicat llibre d’ençà del darrer Sant Jordi. L’acte comptarà amb un recital musicoliterari a càrrec de l’actor i rapsode Joan Massotkleiner, acompanyat a l’arpa per Anna Godoy, que inclourà textos d’escriptors empordanesos com Carles Fages de Climent, M. Anglada, Josep Pous i Pagès o Josep Pla, amb un tancament que homenatjarà a la sardana en l’any en què Figueres n’ostenta la capitalitat; i finalitzarà amb un brindis literari.
A més, el 21 d’abril, al Museu de l’Empordà, se celebrarà segona edició del Gran Dictat, una activitat oberta a tothom que posarà a prova els coneixements de llengua en un joc divertit d’escriure paraules soltes correctament, amb premis per als guanyadors. I del 18 al 23 d’abril tindrà lloc l’onzena Fira d’Intercanvi de Llibres de Segona Mà en català al vestíbul de la Fundació Clerch i Nicolau, seu de l’Oficina de Català de Figueres.
El programa d’activitats es completa amb l’obra teatral Acorar, escrita i interpretada per Toni Gomila, i dirigida per Rafel Duran, que tindrà lloc el dia 22 d’abril a la Sala La Cate, a les 9 del vespre.
L’alcaldessa de Figueres Marta Felip, destaca la bona feina que fan totes les entitats que organitzen activitats per la diada de Sant Jordi, i afirma que la Revetlla Literària és una de les propostes més especials que la Biblioteca organitza acollint els autors locals per celebrar junts Sant Jordi.
(95)