

Dimarts passat i coincidint amb la inauguració de les Barraques i de les Fires de la Festa Major de Roses 2025, va tenir lloc la presentació del cartell del Carnaval 2026. La jove dissenyadora Alma Martín Guillén el va descobrir juntament amb la regidora de Festes, Sílvia Ripoll; l’alcalde de Roses, Josep Maria Martínez, i els altres membres del consistori. La Sirena de la Badia, el personatge creat per il·lustrar el proper carnaval rosinc, acompanyarà la festa que se celebrarà del 12 al 16 de febrer.
El cartell ha estat creat per l’estudiant de batxillerat artístic al Centre Escolar Empordà, Alma Martín Guillén, nascuda a Roses i resident actualment a Castelló d’Empúries. L’obra presenta la figura d’una sirena inspirada en la icona de la badia rosinca, caracteritzada com a pirata, amb focs artificials de fons i una clara estètica Manga i Anime, estils en què l’autora s’especialitza com a il·lustradora.
Martín ha explicat que ha utilitzat tècnica digital “amb pinzell sense textura” per aconseguir un resultat net i vibrant, i ha expressat la seva emoció per veure el seu primer gran projecte convertit en la imatge oficial del Carnaval i el privilegi que suposa: “Molt emocionada perquè el meu disseny sigui la imatge del Carnaval de Roses i perquè el meu primer gran projecte el vegi tot Roses, em fa molta il·lusió”.
La regidora de Cultura i Festes, Sílvia Ripoll, ha destacat la voluntat d’oferir oportunitats a joves talents locals: “Enguany hem volgut que fes el cartell una persona amb un futur en l’art gràfic i li vam proposar a l’Alma. És un disseny innovador, trencador i modern, molt encertat perquè, sense saber-ho l’autora, connecta amb el relat del mar que envolta tota la Festa Major”.
El cartell presentat ahir esdevé la primera imatge oficial que anticipa la gran festa d’hivern de la vila.
(27)