

El passat 15 d’agost va tenir lloc al Teatre Municipal de Roses l’acte de lliurament de la Dracma de Plata, màxima distinció amb què el consistori reconeix persones, entitats o col·lectius rosincs que destaquen per la vàlua de les seves activitats, per la seva aportació a la societat o per la projecció del municipi. Enguany, ha estat atorgada a l’empresari rosinc José Moyano Izquierdo, fundador del Grup Prestige Hotels.
El guardó reconeix la seva aportació al desenvolupament turístic i social de Roses, amb una trajectòria marcada per la creació d’oportunitats i el compromís amb el municipi.
El projecte vital i empresarial de José Moyano ha estat estretament vinculat a Roses des de fa dècades. Des dels inicis, amb l’obertura dels primers establiments hotelers, fins a la consolidació del Grup Prestige Hotels, Moyano ha esdevingut una figura clau en la transformació econòmica i social del municipi. La seva aposta pel turisme de qualitat, la generació de centenars de llocs de treball i la voluntat d’oferir un tracte proper i humà han convertit la seva trajectòria en un referent al sector i en un motor de progrés per a la Vila.
L’empresari ha estat reconegut no només per la seva contribució en l’àmbit econòmic, sinó també per la seva sensibilitat social i per la manera com ha sabut teixir vincles amb la comunitat, tractant treballadors, col·laboradors i clients com una part de la seva gran família.
Durant l’acte, l’alcalde de Roses, Josep Martínez, va explicar el perquè Moyano era mereixedor enguany de la Dracma de Plata: “Hi ha persones que treballen des del silenci, que no reclamen protagonisme, però que deixen una empremta fonda i inesborrable en el cor del poble. I avui Roses fa un gest de justícia i reconeixement cap a una d’aquestes persones, el senyor José Moyano Izquierdo. Amb el lliurament de la Dracma, volem dir-li gràcies. Però no només amb la veu institucional, sinó amb la veu de moltes veus, de tantes persones, famílies, generacions, que han trobat a través de vostè una oportunitat, una porta oberta, una feina digna i un tracte humà”.
(2)