Ja són 11 les víctimes mortals a les platges catalanes després d’un nou ofegament a Castelló d’Empúries

Ja són 11 les persones mortes a les platges catalanes des de l’inici de la campanya de bany el 15 de juny
Un home de 54 anys i nacionalitat francesa ha mort ofegat avui mentre es banyava la platja d’Empuriabrava de Castelló d’Empúries (Alt Empordà).
L’avís al telèfon d’emergències 112 s’ha rebut a les 15.04 hores i fins al lloc dels fets s’han desplaçat dues ambulàncies del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). S’han fet les maniobres de reanimació sense èxit i s’ha confirmat la mort per aturada cardiorespiratòria a la mateixa platja.
En el moment de l’incident hi havia servei de vigilància i bandera groga. Durant el dia d’avui moltes platges del litoral català lluïen banderes grogues per recomanar prudència en el bany.
Amb aquesta víctima, ja són 11 les persones mortes a les platges catalanes des que el 15 de juny va començar oficialment la campanya de bany.
Des de Protecció Civil de la Generalitat es recorda la importància d’extremar les precaucions a les platges, piscines i aigües interiors aquest estiu. Si s’observa que algú es troba malament o té dificultats dins l’aigua cal avisar urgentment el servei de socorrisme o al telèfon 112 per facilitar una actuació ràpida.
Alguns dels principals consells són:
-
Tenir especial cura amb els infants. No se’ls ha de deixar sols en cap moment quan s’estiguin banyant o al voltant de l’aigua.
-
Evitar estar-se massa estona al sol i mantenir-se ben hidratat bevent aigua sovint.
-
Evitar banyar-se si no es troba bé o si es nota cansament.
-
A la platja, respectar sempre el color de la bandera i les indicacions del servei de socorrisme.
-
Practicar les activitats aquàtiques en zones habilitades i amb les mesures de seguretat adequades.
(1)