
El cicle Mirades pròpies exposa “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar” de l’artista Luis Navarro

L’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Roses continua impulsant el projecte “Mirades pròpies. Mostra d’artistes locals”, una iniciativa que té per objectiu donar visibilitat al talent artístic del municipi i apropar l’art a la ciutadania. En aquest marc, del 24 de maig al 3 d’agost, la sala d’exposicions de la Ciutadella de Roses acull la segona mostra del cicle: “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar”, de l’artista plàstic Luis Navarro. La inauguració tindrà lloc aquest dissabte a les 12 h.
L’univers pictòric de Luís Navarro
La mostra de Luis Navarro, titulada “Retrospectiva. Pintar, pensar, somiar”, recull una selecció de l’obra d’aquest artista plàstic amb una trajectòria internacional consolidada. Una obra que beu de múltiples influències, però s’erigeix des de la llibertat creativa com a pilar fonamental. L’artista reconeix que pinta des de la ment, mai del natural, deixant que sigui la mà qui guiï el traç amb total llibertat.
Aquesta espontaneïtat dona lloc a un univers propi poblat d’éssers antropomorfs, sense rostre, que es mouen i es transformen en un espai irreal i metafísic, pròxim al món dels somnis i del pensament. Les seves obres interpel·len directament l’espectador, convidant-lo a fer-se preguntes, a reconèixer formes i, sovint, a buscar-se a si mateix enmig d’un paisatge ple d’incerteses.
Una trajectòria vital i artística intensa
Luis Navarro va néixer a Barcelona l’any 1935. A causa de la guerra i de la repressió franquista, el seu pare es va exiliar a França i la resta de la família es va traslladar a Tudela, d’on era originària la seva mare. Allà va cursar estudis de música i art. Als 18 anys va tornar a Barcelona i posteriorment es va establir a Niça, on va començar una carrera musical com a guitarrista que va compaginar amb la seva passió per la pintura.
A Niça va conèixer personalitats com Picasso, qui el va animar a continuar pintant i li va reconèixer un estil propi. Des d’aleshores, ha desenvolupat una rica trajectòria artística que inclou pintura a l’oli, gravat, dibuix, pastel i escultura, i ha exposat la seva obra a ciutats com París, Madrid, Roma, Brussel·les, Luxemburg, Osaka, Londres i Nova York.
Destaquen especialment l’exposició de Le Cannet (1978), la de París de la mà de Katia Granoff (1982) i la gran retrospectiva de 2005 a la sala de la Grande Arche de la Défense de París, amb més de 400 obres exposades.
Mirades pròpies, l’aposta per la creació local
El projecte Mirades pròpies, comissariat per l’historiador de l’art Toni Martínez, consta d’un cicle de tres exposicions que ofereixen als creadors i creadores locals, tant amateurs com professionals, la possibilitat de mostrar la seva obra en espais municipals com Ca l’Anita i la sala d’exposicions de la Ciutadella. Els artistes convidats en aquesta edició són Joan Gibert, Gabi Ramírez, Josep Alemany i Ot Prieto, Natalie Staniforth i Luis Navarro.
Amb aquesta iniciativa, l’Àrea de Cultura reforça la seva aposta per la cultura local, donant visibilitat als artistes, afavorint la seva connexió amb el públic i mostrant la diversitat de mirades i de llenguatges plàstics que conviuen en el mateix territori.
(10)