Home MAGAZINE FÍSICA Detectada l’atmosfera en un exoplaneta similar a la Terra
Detectada l’atmosfera en un exoplaneta similar a la Terra

Detectada l’atmosfera en un exoplaneta similar a la Terra

Astrònoms de l’Institut Max Planck d’Astronomia (Alemanya) han detectat l’atmosfera de l’exoplaneta GJ 1132b, que orbita al voltant de la nana vermella Gliese 1132 a uns 39 anys llum de la Terra.

Detectada-la-atmosfera-en-un-exoplaneta-similar-a-la-Tierra_image640_GJ 1132b es va descobrir en 2015. Es tracta d’una super terra, un planeta molt similar al nostre en termes de radi i de massa. Quan ho van trobar, els científics ja especulaven amb l’existència de la seva atmosfera, alguna cosa que ara han confirmat.

Segons els autors, que publiquen el seu estudi en The Astronomical Journal, es tracta de la primera atmosfera detectada en un planeta d’aquestes característiques i suposa un pas rellevant cap a la possible detecció d’algun signe de vida en un exoplaneta.

Anteriorment s’havien descobert atmosferes en exoplanetes de massa molt major, com a gegants gasosos semblances a Júpiter i en una super terra amb una massa vuit vegades major a la del nostre planeta.

Els investigadors van usar el telescopi 2,2 m/MPG de l’Observatori Europeu Austral (ESO), a Xile, per obtenir les imatges de Gliese 1132b. Van descobrir i van caracteritzar la seva atmosfera mesurant el lleuger descens en la lluentor de l’estel mentre el planeta i la seva capa atmosfèrica exterior absorbien part de la llum que emet la nana vermella.

Font: SINC